Az 5 kilométer hosszú versenypályán, a Monzai Királyi Parkban, Olaszországban, Milánótól északkeletre 1922. szeptember 22-én rendezték meg a nyitóversenyt. A versenypályán autó és motorversenyeket rendeznek. 1950-óta rendezik meg itt mindössze egyetlen éves megszakítással a Formula–1 Olasz Nagydíjat. 1980-ban a pálya átépítése miatt az Olasz Nagydíjat egy évre az imolai Autodromo Enzo e Dino Ferrari versenypályára helyezték át.
A pályán 1992 óta több nagy változtatást hajtottak végre a sikánokon. Az 1935-ben épített három híres sikán: a Prima Variante, a Variante della Roggia és a Variante Ascari. Ezek a kanyarok egészen az 1970-es évekig ki voltak iktatva a pályából.
A versenypálya a rajta elérhető nagy átlagsebességek igen veszélyesnek számít. Sok halálos baleset történt, mint az 1961-ben meghalt akkori világbajnokságot vezető Wolfgang Graf Berghe von Trips (aki melett még 15 néző meghalt), vagy Rupert Hollaus és a posztumusz Jochen Rindt 1970-ben.
Az 1950-es évek második felében a pályához egy bedöntött oválokkal rendelkező gyors részt építettek, melyet legutoljára 1961-ben használtak a Formula–1-ben. A teljes pálya ekkor az ovál és a hagyományos pálya 10 kilométer hosszú együttese volt. A rajt-célegyenesen ekkor egymással párhuzamosan haladtak el a versenyzők. Az ovál ma már omladozó állapotban van.
|
|
Verseny: | 2010. szeptember 12. |
Körök száma: | 53 |
Egy kör hossza: | 5.793 km |
Verseny hossza: | 306.720 km |
Legjobb köridő: | 1:21.046 - Rubens Barichello (2004) |
Legutóbbi nyertes: | Rubens Barrichello (2009) - eredmény |
|
|
Szeptember 10. (péntek) | |
Első szabadedzés | 10:00 - 11:30 |
Második szabadedzés | 14:00 - 15:30 |
Szeptember 11. (szombat) |
|
Harmadik szabadedzés | 11:00 - 12:00 |
Időmérő | 14:00 |
Szeptember 12. (vasárnap) |
|
Verseny | 14:00 |
Pályabejáró